Potwierdzenie sesji ładowania wraz z informacją o procedowanej płatności dostarczane są każdorazowo po zakończeniu ładowania, zarówno w aplikacji, jak i w formie mailowej oraz SMS.
Najczęstsze
Pytania
Wybierz kategorię, która Cię interesuje i dowiedz sprawdź odpowiedź na swoje pytanie
-
Jak mogę otrzymać potwierdzenie sesji ładowania?
-
Co powinienem zrobić w sytuacji, gdy stacja ładowania nie działa?
Zalecamy każdorazowe zgłaszanie niedziałających stacji MOYA do naszego Biura Obslugi Klienta. Dane kontaktowe znaleźć można bezpośrednio na stacji ładowania lub w aplikacji mobilnej, w zakładce „Kontakt”.
-
Co w przypadku, gdy podczas sesji ładowania dojdzie do wyłączenia zasilania?
Jeżeli w czasie ładowania dojdzie do wyłączenia zasilania, aktualna sesja ładowania zostanie automatycznie przerwana. Po ponownym włączeniu zasilania, stacja nie wznowi procesu ładowania dopóki ponownie nie zostanie on uruchomiony przez użytkownika.
-
Czy da się ukraść kabel ładowania pojazdu?
Pozostawienie kabla ładowania po oddaleniu się od pojazdu jest całkowicie bezpieczne. Uruchomienie procesu ładowania automatycznie powoduje zablokowanie gniazda w pojeździe.
-
Czy muszę zostać w pojeździe podczas jego ładowania?
Podczas ładowania pojazdu elektrycznego nie jest konieczne pozostawanie w pojeździe. Zaleca się jednak regularny monitoring postępu ładowania oraz bezpieczne parkowanie pojazdu w miejscu przeznaczonym do ładowania.
-
Czy można wyciągnąć wtyczkę podczas ładowania?
Nie jest zalecane wyciąganie wtyczki podczas ładowania. Należy zakończyć proces ładowania z poziomu aplikacji MOYA, po czym bezpiecznie odłączyć złącze z portu ładowania samochodu.
-
Jakie typy złącz są dostępne na stacjach ładowania?
Stacje dostępne dla Klientów MOYA wyposażone są w trzy rodzaje złącz – TYPE2 do ładowania prądem zmiennym (AC) oraz CHAdeMO i CCS do ładowania prądem stałym (DC). Opis portów ładowania dostępnych w danej lokalizacji znajduje się w szczegółach stacji na mapie w aplikacjach MOYA. Aplikacja umożliwiają także filtrowanie szukanej stacji według m.in. typu portu ładowania.
-
Czy parkowanie po zakończeniu ładowania jest płatne?
W niektórych przypadkach pozostanie na miejscu parkingowym po zakończeniu ładowania może wiązać się z naliczeniem opłat parkingowych. Informacje dotyczące cennika oraz ewentualnych opłat dostępne są z poziomu szczegółu punktu na mapie w twojej aplikacji MOYA.
-
Nie mogę odłączyć pojazdu, co powinienem zrobić?
W przypadku problemów z odłączeniem pojazdu od stacji ładowania upewnij się, że bieżąca sesja ładowania została zakończona. Jeżeli ładowanie zostało zakończone a kabel w dalszym ciągu pozostaje zablokowany w porcie, spróbuj otworzyć pojazd oraz odblokować gniazdo ładowania. Jeżeli nadal nie jesteś w stanie odłączyć kabla zasilania, skontaktuj się ze wsparciem technicznym ładowarek, pod nr tel. 22 290 79 92.
-
Jak zapłacę za ładowanie na dostępnych ładowarkach?
Aktualnie płatności za ładowanie w punktach dostępnych dla Klientów MOYA możesz dokonać na jeden z trzech sposobów:
- za pomocy karty płatniczej, przy stacjach wyposażonych w terminale płatnicze;
- za pomocą aplikacji mobilnej;
- za pomocą fizycznej karty RFID, dla posiadaczy aplikacji MOYA Firma.
-
Skąd mam wiedzieć, że ładowanie się zakończyło?
Gdy samochód zostanie w pełni naładowany lub naładowany do kwoty preautoryzacji, stacja ładowania automatycznie zatrzyma dostarczanie energii do pojazdu. Bieżący stan ładowania dostępny jest na ekranie ładowania w aplikacji mobilnej. Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach, po automatycznym zakończeniu ładowania naliczona może zostać opłata za korzystanie z miejsca postojowego.
-
Jak mam się upewnić, że mój pojazd się ładuje?
Po podłączeniu pojazdu do stacji ładowania, szczegółowe informacje nt. sesji ładowania wyświetlone zostaną na ekranie aplikacji mobilnej. Dodatkowo, informacja o sesji widoczna powinna być także na ekranie stacji ładowania oraz, w przypadku dostępności takiej możliwości, na ekranie wewnątrz pojazdu.
-
Dlaczego widzę komunikat „Nie znaleziono stacji ładowania”?
Widoczność portów oraz uruchomienie procesu ładowania możliwe jest wyłącznie w przypadku znajdowania się w pobliżu stacji ładowania.
-
Co w przypadku, gdy sesja ładowania się nie rozpoczyna?
Jeżeli sesja ładowania się nie rozpoczyna, przede wszystkim upewnij się, że kabel jest prawidłowo podłączony do portu ładowania oraz czy podłączony pojazd elektryczny jest kompatybilny ze stacją ładowania, której próbujesz użyć. Jeśli problem nadal występuje, spróbuj ponownie uruchomić sesję ładowania lub skontaktuj się z Infolinią pod nr tel. 22 496 00 60 lub Wsparciem Technicznym Ładowarek pod nr tel. 22 290 79 92.
-
Co mam zrobić, jeśli ładowarka nie reaguje na polecenia wysłane za pomocą aplikacji?
W przypadku zaistniałej sytuacji koniecznie sprawdź, czy twój smartfon posiada aktywne połączenie z internetem. W przypadku innych problemów z prawidłowym działaniem aplikacji prosimy o kontakt z Infolinią pod nr tel. 22 496 00 60 lub ze Wsparciem Technicznym Ładowarek pod nr tel. 22 290 79 92.
-
Co się stanie, gdy nie podłączę przewodu ładowania do samochodu w wymaganym czasie?
We wskazanym przypadku na ekranie aplikacji mobilnej wyświetli się komunikat „upłynął czas na podłączenie pojazdu do ładowarki „. W celu rozpoczęcia ładowania należy rozpocząć proces od nowa.
-
Jak rozpocząć ładowanie na stacji ładowania MOYA przy użyciu aplikacji mobilnej?
-
Czy stacje są dostępne całodobowo?
Zdecydowana większość stacji ładowania widocznych w aplikacji dostępna jest całodobowo, 7 dni w tygodniu. Szczegółowe informacje nt. dostępności stacji znajdują się w szczegółach lokalizacji na mapie w aplikacjach MOYA.
-
Skąd mam wiedzieć, które stacje ładowania samochodów elektrycznych są dla mnie odpowiednie?
Dostęp do określonych stacji ładowania uzależniony jest od rodzaju posiadanego pojazdu elektrycznego. Informacje nt. złączy dostępnych w danej lokalizacji widoczne są z poziomu szczegółów punktu na mapie w aplikacjach MOYA.
-
Jak skontaktować się z Infolinią Wsparcia Technicznego Ładowarek?
Kontakt z Infolinią Wsparcia Technicznego Ładowarek możliwy jest pod numerem telefonicznym: 22 290 79 92. Wsparcie Techniczne Ładowarek czynne jest w godzinach 6:00 – 24:00.
-
Czy można skorzystać z ładowania bez rejestracji?
Obecnie uruchomienie procesu ładowania możliwe jest wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników, którzy posiadają karty paliwowe MOYA. W przypadku klientów gotówkowych MOYA Firma – ładowanie może być dokonane tylko poprzez aplikację MOYA Firma. W przypadku klientów MOYA firma prepaid i bezgotówkowych – ładowanie może być dokonane poprzez aplikację MOYA Firma lub przy pomocy karty multienergetycznej, o ile użytkownik taką posiada.
-
MOYA Energia – kim jesteśmy?
MOYA Energia to marka dedykowana elektromobilności należąca do Grupy Kapitałowej Anwim – polskiej firmy z ponad 30 letnim doświadczeniem na rynku paliwowym.
Posiadamy ponad 450 stacji paliw MOYA w całej Polsce różnego formatu: stacje obsługowe, samoobsługowe jak i automatyczne dedykowane dla Klientów Flotowych.
Obecnie udostępniamy naszym Klientom ponad 1500 punktów ładowania – ładowarki wolne jak i ultraszybkie.
Do 2030 planujemy udostępnić 10 000 punktów ładowania.